MotorVitamine
September 09, 2010, 04:56:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: CLICK VOOR HOMEPAGE

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: new and secondhand parts bikes  (gelezen 296 keer)
pietje
Jr. Member
**

« Gepost op: Februari 14, 2010, 09:21:12 »

14 februari
11° biker market
parachiaal centrum Winksele- Delle
Mechelsesteenweg 1090
3020 Delle

iemand erheen VerbaasdVerbaasd
Plaag
Life Member

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 14, 2010, 10:04:40 »

Nee, ik ben er verschillende keren geweest, maar het is er altijd:
-druk
-hetzelfde als de vorige keer
-merendeel dure rommel
felix
Jr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 14, 2010, 12:27:36 »

Hier kom ik ( bijna ) altijd op uit als ik weer buiten sta

als je voor veel geld je troep kwijt wilt noem je het oldskool
is het geen troep dan is het zeldzaam
is het niet zeldzaam dan is het kapot
is het kapot, heet het voor restauratie
is het voor restauratie is het weer duur
is het duur dan staat er harley-davidson op

het eenige wat verkoopt zijn hamburgers en frietjes en bier Grijns
Max 1
Life Member

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 14, 2010, 01:34:58 »

Als ik het zo leest dan is het een atmosfeer van elkaar in de maling nemen.
 Ben er nooit geweest en zal er ook nooit komen. Zoek liever een manier om oude versleten spullen weer een tweede kans te geven. Soms heel simpel met overmaat rollen of naalden. Met een hoonmachine en een slijpbank komt het meestal zo uit dat van inch naar mm de lagers weer een beter leven krijgen. De eerste hoonmachine zelf gemaakt en als eerste de drijfstang zuigerpen bussen op maat gehoond. Hoondoorns moet je kopen, die maak je niet zelf. De aandrijving was een oude wasmachine moter en een stuk van een oude draaibank.
Na de start van het HDSC was een profesionele hoonmachine één van de eerste investeringen.
Bij de Sunnen hoonmachine was een handboek en hieruit bleek dat de machine aan de firma W.C.'tHart was afgeleverd. Mijn eerste werkgever. Werkte daar als machine spuiter/schilder.
Het kan raar lopen met loopbanen.
Flathead
Life Member

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 16, 2010, 12:25:12 »

Hier kom ik ( bijna ) altijd op uit als ik weer buiten sta

als je voor veel geld je troep kwijt wilt noem je het oldskool
is het geen troep dan is het zeldzaam
is het niet zeldzaam dan is het kapot
is het kapot, heet het voor restauratie
is het voor restauratie is het weer duur
is het duur dan staat er harley-davidson op

het eenige wat verkoopt zijn hamburgers en frietjes en bier Grijns

Dit “soort uitspraken” komen mij bekent voor. Op Vehikel durfde een verkoper  mij eens 150,- gulden te vragen voor een verroest dekseltje van een gereedschapskistje van een WL.
Toen ik vroeg: HOEVEEL? Omdat ik dacht dat ik hem niet goed verstond. Zei hij “maar het is origineel” waarop ik antwoorde: Inderdaad origineel oud ijzer en geen goud en ben toen verder gelopen.

Heb overigens een tijdje later op een ruilbeurs in Liempde voor een tientje een replica kistje gekocht voor op de motor van mijn vriendin.
Het slotje gedemonteerd en afgeslepen en hem in de bankschroef wat dieper in de deksel geduwd en vast gesoldeerd. (De replica slotjes zitten gepuntlast en steken verder naar buiten.) Je ziet nu geen verschil meer met een origineel slotje.
Het doet me in Rijswijk altijd veel plezier om te zien hoe gemakkelijk je de origineel-freaks kunt foppen omdat ze het niet als een replica kistje herkennen.
Ook zien ze de extra geboorde gaten voor de klepgeleider smering in de nokvolgers en het carter niet evenals de rubber O-ringen onder de klephulzen.
Maar vinden wel dat het blok van buiten erg mooi olievrij is...... Knipoog Grijns Grijns Grijns
pietje
Jr. Member
**

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 16, 2010, 04:28:36 »

je kan ook ergens heengaan voor de gezelligheid, om bekenden te zien en om bij te kletsen
als je portemonee niet dicht kan houden heb je zelf in de hand

en vergelijk maar eens prijzen bij verschillende dealers kom je ook tot verschillen waar je van achterover valt............en over afspraken maar te zwijgen...............
Flathead
Life Member

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 16, 2010, 05:03:58 »

je kan ook ergens heengaan voor de gezelligheid, om bekenden te zien en om bij te kletsen
als je portemonee niet dicht kan houden heb je zelf in de hand
Klopt, daarom ga ik het liefst naar kleinere beursen waar ook nog veel particulieren staan.
Kom daar ook altijd een aantal bekenden tegen om bij te kletsen en te sociolysen.
En met een beetje geluk loop je nog tegen leuke dingen aan.
max 2,3.
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 16, 2010, 05:20:41 »

Helemaal mee eens piet,als we al eens naar een beurs gaan is het hoofdzakelijk voor de sfeer en de gezelligheid en als je dan wat vind voor een redelijke prijs is dat mooi mee genomen maar zeker niet de hoofdzaak.
Als ik wat zoek dan is dat via E-bay of marktplaats, en tot nu toe altijd gevonden en gekregen tegen een redelijke prijs.
felix
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 20, 2010, 09:09:19 »

De reden dat ik onder andere Harley rij is het model/ en gevoel/ sleutel ( plezier )len
zeker niet het rand gebeuren er om heen, op een enkeling na
Of is het rijden en sleutelen een rand gebeuren aan het worden ?
Max 1
Life Member

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 20, 2010, 09:23:55 »

Maar vinden wel dat het blok van buiten erg mooi olievrij is......

Zeg Flet je neemt ze daar in Rijswijk toch niet in de maling hé.
Zeker vertellen dat alles nog origineel is.
Flathead
Life Member

« Antwoord #10 Gepost op: Februari 21, 2010, 12:04:10 »

Nee, nee over het algemeen vertel ik daar niet zo veel over de binnenkant van mijn motor en zien ze in ieder geval een oliefilter zitten die er volgens sommige niet op hoort maar daar trek ik mij niets van aan.
Toch heb ik wel de indruk dat er een nieuwe generatie aankomt die minder geïnteresseerd is in origineel en meer in techniek.
Vorig jaar heb ik daar ook iemand gesproken die zijn motor pas een paar jaar heeft en vertelde dat er bij hem onder andere schommels met naald lagers en keerringen in de voorvork zaten.
En hij wist ook te vertellen dat jij dit gemaakt had toen de motor nog van de vorige eigenaar was. Of er meer aan de motor gedaan was wist hij niet precies.
Hij had zelf niet zo veel technische kennis maar vertelde dat de motor uitstekend reed en hij er zeer tevreden mee was.
Aan hem heb ik wel over de veranderingen aan mijn blok verteld.
« Laatste verandering: Februari 21, 2010, 07:20:57 door Flathead » Gelogd
Max 1
Life Member

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 21, 2010, 03:16:30 »

Vorig jaar heb ik daar ook iemand gesproken die zijn motor pas een paar jaar heeft en vertelde dat er bij hem onder andere schommels met naald lagers en keerringen in de voorvork zaten.

Zal er wat foto materiaal van maken, van die naaldlagerschommels. Er moeten nog een paar voorbewerkte schommelassen liggen. Nel heeft er toen een aantal gemaakt, toen ze nog dagelijks achter de draaibank stond. Ook nog genoeg volnaaldige naaldlagers, uit het Nadella programma. Weer een mooi voorbeeld van lagertechniek, en de mogelijkheden tussen de inch en metrische lager afmetingen.
Zet het op het SideValveTopic. Als het zover is, natuurlijk.
whitebuell
Jr. Member
**

« Antwoord #12 Gepost op: April 05, 2010, 07:34:13 »

Hoondoorns moet je kopen, die maak je niet zelf.

Hier een paar gemeenten vandaan zit iemand die zijn hoondoorns allemaal zelf maakt  .
Hij heeft ooit me'n EVO motor de cilinders es geboord , in Sluis had iemand ze helemaal verprutst...hij leverde vakwerk tot en met ;-)
Had voor zichzelf een tweecilinder crossmotor gebouwd en dat met onderdelen van een Maico éénclinder motor,had hij o.a. helemaal zelf de carters ontwikkeld en geproduceert, dit voor zijn zijspancrosser !
Hij had zelfs andere reedvalves ontwikkeld en gebouwd voor dat ding.
Die man bewerkte RVS op de draaibank alsof het aluminium was...nie te doen,had voor alles een eigen methode die dan ook nog perfect werkte !
Een kei van een vakman , dag en nacht bezig in zijn klein werkplaatsje ...om duimen vingers af te likken als je'm bezig zag.

sex,drugs and rock'n roll
harly
Jr. Member
**

« Antwoord #13 Gepost op: April 05, 2010, 12:04:53 »

whitebuell over welk jaar spreek je van sluis naar mijn weet zit daar niemand meer die aan h.d werkt??.
whitebuell
Jr. Member
**

« Antwoord #14 Gepost op: April 05, 2010, 01:07:36 »

whitebuell over welk jaar spreek je van sluis naar mijn weet zit daar niemand meer die aan h.d werkt??.

15 jaar terug in de tijd ;-)
Zegt de naam Alex je niks?

4strokerules
Sr. Member

« Antwoord #15 Gepost op: April 05, 2010, 01:34:41 »

harly
Jr. Member
**

« Antwoord #16 Gepost op: April 05, 2010, 02:17:59 »

inderdaad heeft alex daar gezetten maar denk dat het wel wat langer is dan 15 jaar dat hij daar weg is, maar veel goeds kan ik daar ook niet van zegen.de man van de maico's zegt me ook wel wat heb ook zo iemand gekent omdat ik ook nog in de cross wereld heb mee gedaan met mijn zoon heb je het soms over bax of over nete???.
« Laatste verandering: April 05, 2010, 02:26:31 door harly » Gelogd
whitebuell
Jr. Member
**

« Antwoord #17 Gepost op: April 05, 2010, 06:41:33 »

Willy Van De Velde , is die man van de Maico motor ;-)
En ja, dat is de Alex waar ik het over had,het kan enkele jaren meer zijn hoor...weet het zo net niet.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
  Link naar de kalender  
Ga naar: