Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Gepost op: Februari 13, 2010, 07:23:46 » |
|
Na een jaartje te hebben gereden met m'n FXE ben ik begonnen met het vervangen van de pakkingen van het motorblok, nadat deze werkzaamheden gedaan waren had ik nog wat euries over en ben ik begonnen met het aanpassen / veranderen van de HD wat toch ook wel erg leuk is om te doen. De voortgang hou ik bij op het forum van onze MVC BlackCaps, zie link. http://www.blackcaps.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=225
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plaag
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 13, 2010, 07:53:01 » |
|
Ziet er mooi uit, maar denk je ook niet dat de inhoud van je olietank wel erg klein is nu?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 13, 2010, 08:03:20 » |
|
Zonder de uitsparing had de olietank een capaciteit van 4,6 liter na het veranderen van de tank ongeveer 3,6 liter. In standaardtank gaat volgens mij 3,8 liter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plaag
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 13, 2010, 10:26:57 » |
|
[edit] foutje [/edit]
|
|
|
|
« Laatste verandering: Februari 14, 2010, 08:55:50 door Plaag »
|
|
|
|
|
|
Plaag
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 14, 2010, 08:55:11 » |
|
[edit] foutje [/edit]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
johan
Jr. Member

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 14, 2010, 11:19:51 » |
|
vuldop links?? pas op met olie peilen als hij op de standaard staat hoor!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 14, 2010, 12:50:18 » |
|
Bij de orginele tank zit de vuldop ook links, en met het peilen van de olie moet je de motor toch rechtopzetten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 17, 2010, 11:53:40 » |
|
Gisteren avond de laatste dingen gedaan en de Shovel is er weer helemaal klaar voor, nu alleen nog een keer de SC maken (of zijn deze al reeds te koop Max  )   Gr. Patrick.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Flathead
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 17, 2010, 01:58:29 » |
|
Ziet er weer mooi uit. En de zon schijnt ook al zie ik. Ben je niet bang dat je teller aandrijfkabel tegen het wiel gaat lopen tijdens het rijden? nu alleen nog een keer de SC maken (of zijn deze al reeds te koop Max )Volgens mij is Booker er eens mee bezig geweest om ze te gaan maken. Of was dat alleen een speciale dop voor de oliepomp?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 17, 2010, 02:47:07 » |
|
Ziet er weer mooi uit. En de zon schijnt ook al zie ik. Ben je niet bang dat je teller aandrijfkabel tegen het wiel gaat lopen tijdens het rijden?
Nee deze komt alleen tegen het wiel aan als de motor zo staat, met het wiel recht vooruit raakt de kabel het wiel niet, onderaan zit namelijk een rvs stangetje waar de kabel doorheen zit welke onderaan de voorkoot zit en de kabel bij het wiel vandaan houd. 
|
|
|
|
« Laatste verandering: Maart 17, 2010, 02:56:41 door Patrick »
|
|
|
|
|
Tuur
Jr. Member

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 17, 2010, 06:07:09 » |
|
ziet er goed uit....hoeveel inch achter vering hebbie er op zitten??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 17, 2010, 08:46:03 » |
|
Tuur, dat weet ik eigenlijk niet ik heb deze nog nooit opgemeten. Als ik van de week in de garage ben zal ik ze even meten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Booker
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 18, 2010, 02:03:35 » |
|
nu alleen nog een keer de SC maken (of zijn deze al reeds te koop Max )Volgens mij is Booker er eens mee bezig geweest om ze te gaan maken. Of was dat alleen een speciale dop voor de oliepomp? [/quote] Klopt, proefje is klaar en zeeeer geslaagd (duurt nog wel een aantal maandjes), nog een aantal dingen doornemen en is afspreken met bepaalde mensen, als ze er zin in hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Max 1
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 18, 2010, 03:16:16 » |
|
Misschien nuttig een gebruiksaanwijzing er voor te gaan schrijven. Kom je ook te weten, als de SC niets doet, wat dan te doen. Het hele oliedrukverhaal is voor velen een onbekend gebied. De meeste sleutelaars maken zich er niet druk om. Om de doodeenvoudige reden; ze weten er geen raad mee. Maken de meest vreemde smoezen om maar vooral niets aan het basis concept te doen. Het moet hoe dan ook origineel blijven, ten koste van alles. Ten koste van uw geld, maak je daar maar niet druk om.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 18, 2010, 03:43:26 » |
|
Het moet hoe dan ook origineel blijven, ten koste van alles. Ten koste van uw geld, maak je daar maar niet druk om.
Bij mij hoeft het gelukkig niet origineel te blijven, als je iets kan wijzigen en het werkt goed, dan maar niet origineel.....toch 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 19, 2010, 04:44:11 » |
|
Bij de orginele tank zit de vuldop ook links, en met het peilen van de olie moet je de motor toch rechtopzetten. Ben je daar zeker van? Ik citeer uit de originele handleiding :'Check (oil) while motorcycle is on jiffy stand'. Vrij vertaald betekent dit: controleer (oliepijl) wanneer de motor op de zijstandaard staat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
johan
Jr. Member

|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 21, 2010, 12:35:42 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patrick
Jr. Member

Loud pipes, saves lives
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 21, 2010, 07:51:02 » |
|
Das waar Chris, maar ik wilde een olietank kopen dat wist mijn vader en heeft deze toen voor mijn gemaakt thuis in zijn kelderbox, ik weet het is misschien makkelijker als de vulopening rechts zit maar moet ik dan tegen vader zeggen nou de vulopening zit verkeerd die tank die hoef ik niet. Ik ben er trots op en erg blij mee dat mijn vader de olietank gemaakt heeft. Maar per se origineel te blijven hoeft het niet, dat is de olietank ook niet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard
Jr. Member

|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 23, 2010, 12:33:56 » |
|
Het mooie van een opening aan de linkerkant is (vullen met de motor op de zij-standaard), dat met rechtop zetten de olie erin blijft. Zit de opening rechts en doe je er wat teveel in, dan krijg je een mooi effect tijdens het rijden (klein duimpje is er niets bij).
Meestal zegt men ook indien de vul-opening rechts zit. Hou de motor rechtop en dan vullen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Max 1
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 23, 2010, 09:01:06 » |
|
Dat is nog eens info op hoog vul niveau. Maar de motor draait niet op de laatste liter olie, meer op de eerste liter, onderin de tank. Een redelijke hoeveelheid lucht bovenin de tank is noodzakelijk om geen carterontluchtings problemen te krijgen. De olietank bij elke 100 cc bijvullen is dus echt niet noodzakelijk. Is het niveau zodanig gezakt dat er een hele liter bijgevuld kan worden, dan is het vroeg genoeg. Even later mag ook.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|